شناسهٔ خبر: 170450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه اول سال جاری انجام شد؛

۵۴ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال در محورهای مواصلاتی شهرستان دلفان

قنوزنی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلفان از ۵۴ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال در محورهای مواصلاتی این شهرستان، طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، روح‌اله زمانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلفان به عملکرد این اداره اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه، با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی و پیگیری اداره شهرستان دلفان، ۶ کیلومتر راه روستایی بهسازی  شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، احداث ۴ آب نما، پی کنی ۸ دهانه پل و ۲ دهانه پل احداث شده است.

زمانی بیان کرد: ریزش برداری محور فیروزآباد و محورهای روستایی با حجم عملیاتی ۳۰۴۰ مترمکعب، شانه سازی محور  نهاوند به طول ۲کیلومتر، راه شکافی راه روستایی به طول ۳کیلومتر، پرکردن دستک پل ۱۸۵۰ متر مکعب، ۵۴ کیلومتر قنو زنی و ایجاد کانال، ۴۰کیلومتر علف زنی، رفع افتادگی شانه راه ۵۰۰متر مکعب و انجام ۹۸تن لکه گیری بخش دیگری از اقدامات شاخص طی سه ماهه نخست ۱۴۰۳ در شهرستان دلفان است.

وی تنقیه و لایروبی  ۱۲ دستگاه پل‌ در محور روستایی و اصلی، پاکسازی حاشیه نیوجرسی به طول ۵کیلومتر، جاروزنی سطح راه به طول ۵ کیلومتر، تیغ زنی و تسطیح محورهای روستایی به طول ۱۸  کیلومتر، ایجاد هره خاکی به طول ۵۵۰ متر و ساخت و احداث ۲ دستگاه  آبرو را به‌ عنوان‌ بخشی دیگری از اقدامات سه ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلفان تصریح کرد: ۲۶ کیلومتر خط کشی، به‌روزرسانی و ساماندهی تابلو و علائم ایمنی آسیب‌دیده به تعداد ۴۰ عدد، نصب ۱۰ عدد بشکه ایمنی، نصب ۲۰۰عددآشکار ساز گاردریل، نصب ۸۸ عدد آشکار ساز نیوجرسی، نصب ۴۰ عدد چشم گربه ای، نصب ۳۴۵قطعه نیوجرسی ۴ متری، پاکسازی لاشه ۱۲ مورد، ۱۴ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه و تخریب ۴ مورد از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم است.

زمانی به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، کنترل دروازه‌ای مسافری ۲۰مورد و کنترل دروازه ای باری ۲۰ مورد ۵ گشت مشترک با پلیس و ۱۱ دستگاه ناوگان متخلف به کمیسیون های مربوط معرفی شده است همچنین در طرح صحت سنجی ناوگان عمومی از  تعداد ۱۴۷مورد بازدید به عمل آمد.